تابناک هرمزگان- گوراني، مدير شهرسازي و معماري ضمن اشاره به اين موضوع كه طرح جامع-تفصيلي شهرهاي قلعه قاضي و تخت به تصويب نهايي شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران رسيده و به استان ابلاغ گرديده است.
کد خبر: ۶۴۸۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ 29 August 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، گورانی توضيح دادند كه به منظور بررسی مسائل و مشكلات شهر و همچنين دغدغه هاي شهرداري و شوراي شهرهاي تخت و قلعه قاضي و همچنين ظرفيت هاي پيش روي اين شهرها به دليل نوپا بودن آنها، جلسه كميته فني كميسيون ماده پنج قانون شورايعالي شهرسازي و معماري با موضوع بررسي طرح تفصيلي شهرهاي تخت و قلعه قاضي برگزار شد كه با توجه به تصويب اين طرح ها در شورايعالي شهرسازي و معماري ايران بتوانيم از ظرفيت هاي موجود در اين طرح ها جهت حل مشكلات شهروندان استفاده نمائيم و از طرفي هم بتوانيم در اين راستا در مباحث خدماتي و سرمايه گذاري و همچنين درآمدهاي پايدار براي شهرداريها استفاده نماييم.

گوراني گفت: مهمترين دغدغه هاي اعضاي شورا و شهردار محترم شهرهاي مذكور استفاده از اراضي دولتي در بحث مسكوني و خدماتي است كه با توجه به موقعيت دو شهر مذكور نسبت به شهر بندرعباس بتوان خدماتي را در اين شهر جهت شهروندان و جلوگيري از مهاجرت و همچنين رفت و آمد هاي غير ضروري به شهر اصلي بوده است. بنابراين تمام رويه در بررسي مسائل و مشكلات بر اين است كه بتوانيم درآمدهاي پايدار شهردار را افزايش دهيم تا در اين خصوص شهرداريها بتوانند با توجه به درآمدهاي مذكور بتوانند در راستاي زيرساخت هاي شهر فعاليت انجام دهند.

دكتر گوراني با بیان اینکه زمان زیادی از ارتقای تخت و قلعه قاضی به شهر نمی گذرد، افزود: ضرورت برنامه ریزی برای توسعه شهرهای تازه تاسيس و لزوم خدمات رسانی بیشتر در قالب طرح هاي توسعه و عمران شهري بالاخص طرح جامع و تفصیلی این دو شهر بر كسي پوشيده نيست.  لذا با انجام مطالعات مذكور به اين اهداف در افق 10 ساله طرح خواهيم رسيد.

مدير شهرسازي و معماري در تشریح جزئیات طرح توسعه و عمران (جامع) و تفصيلي شهر قلعه قاضی گفت: این شهر در سال 90 داراي پنج هزار و 183 نفر جمعیت بوده است كه در افق 1400 با محدوده اي به ميزان 417 هكتار و جمعيت 7102 نفر پيش بيني شده است.

وی با بیان اینکه نرخ رشد پيشنهادي در اين دوره 3/2 درصد است، خاطرنشان کرد، مساحت حريم پيشنهادي اين شهر نیز 2064 هکتار مي باشد. اين شهر با توجه به وجود پتانسيل هاي بالقوه طبيعي داراي نقش و عملكرد غالب گردشگري ديده شده است.

گوراني همچنین به جزئیات طرح تفصیلی شهر تخت اشاره کرد و بیان داشت: شهر تخت نیز در سرشماری سال 90 داراي 2648 نفر جمعیت بوده که در افق 1400 با محدوده ای به میزان 211 هكتار و جمعيت 3545 نفری پيش بيني شده است. وی حريم پيشنهادي اين شهر را یکهزار و 23 هكتار عنوان کرد كه معادل 4/6 برابر محدوده فعلی شهر است.اين شهر نيز داراي نقش و عملكرد تفريحي و گردشگري مي باشد.

استراتژي اصلي در طراحي براي اين دو شهر ، الگوي توسعه درون زا و استفاده حداكثر از زمين و صرفه اقتصادی است.

گوراني پيرو برگزاری اين جلسه اظهار اميدواری كرد كه با توجه به اهميت اين طرح جهت اجرای پروژه های عمرانی و ساخت و ساز در اين دو شهر ، تا اواسط آبان ماه سال 97 طرح تفصيلی شهرهای تخت و قلعه قاضی به تصويب مراجع ذيربط خواهد رسيد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار